Historia marki Giorgio Armani

0
(0)

Giorgio Armani to z pewnością jedna z najbardziej rozchwytywanych marek odzieżowych na rynku, a jej założyciel i projektant od lat pozostaje wpływową postacią w świecie mody. Obecnie imperium Armaniego obejmuje różne segmenty w tym Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans i Armani Exchange. Każda linia jest przeznaczona dla innej części rynku, od luksusu z najwyższej półki po bardziej przystępną cenowo modę. Jednak sama historia marki Giorgio Armani zarysowuje się niezwykle zaskakująco. Nie wszystko wskazywało bowiem na tak wielki sukces, jakim dziś cieszy się jej założyciel.

Giorgio Armani
Droga do sukcesu marki Giorgio Armani
źródło: fashionbiznes.pl

Wojenne realia

„Wcale nie jest łatwo stworzyć dom, w którym na każdym kroku widać, jak wysoką wartość ma poczucie komfortu. Cieszę się, że mnie się udało.“ Na samym początku, jednak niewiele wskazywało na to, że młody Armani ma przed sobą świetlaną przyszłość w tej wymagającej branży. Projektant przyszedł na świat 11 lipca 1934 roku w położonej w północnych Włoszech przemysłowej miejscowości Piacenza. Jak większość włoskich rodzin w tamtym okresie, żyli skromnie, ojciec Ugo był księgowym w firmie transportowej, matka, Maria, zajmowała się domem i trójką dzieci.

W rzeczywistości młodość chłopca przypadła na okres II wojny światowej. Włochy były z kolei bezpośrednio zaangażowane w ten konflikt, także życie w kraju było niewątpliwie pełne trudności. Często brakowało podstawowych towarów i artykułów, a życie codzienne było naznaczone niedostatkiem. W jednym z wywiadów Armani wyznał: “Nie miałem szczęśliwego dzieciństwa. (…) Kiedy zaczynałem, nie miałem nic. Moja rodzina była naprawdę bardzo biedna”. Doświadczenia z tego okresu wpłynęły na jego późniejszą twórczość i podejście do mody.

Z uwagi na ograniczone możliwości, jeśli chodzi o rozwój swoich zainteresowań i sytuację materialną rodziny, Giorgio zainteresował się medycyną i to w byciu lekarzem upatrywał spełnienia. Ku ogromnej uciesze rodziców, jako młody chłopak rozpoczął studia na wydziale medycyny na Uniwersytecie w Mediolanie. Studiów jednak nie ukończył, ponieważ na wieść o aresztowaniu ojca za działalność w partii faszystowskiej, pożegnał się z uczelnią. Motywowany szybkim zarobkiem wstąpił do wojska, gdzie odbywając służbę w szpitalu wojskowym. Tam przekonał się, że to nie zawód dla jego wrażliwej duszy.

Giorgio Armani Models Spring  Show x
Historia marki Giorgio Armani
źródło: thefashionisto.com

Przewrotny los

Kolejnym zajęciem była nauka fotografii. Przede wszystkim jednak, w tamtym okresie podjął także pracę na stanowisku sprzedawcy i dekoratora wnętrz mediolańskim domu towarowym La Rinascente. To właśnie tam po raz pierwszy zetknął się z modą i bezpowrotnie w niej przepadł. Wkrótce jego rozwijające się umiejętności zostały zauważone i dołączył do jednego z największych domów mody we Włoszech, Nino Cerruti. Tam przez następne 10 lat Giorgio będzie stawiać swoje pierwsze kroki, jako projektant męskich garniturów. Ucząc się przyszłego zawodu, poznaje miłość swojego życia – architekta i rysownika, Sergia Galeottiego. To właśnie młodszy partner namówił go do założenia własnej marki.

Marka ukoronowana nazwiskiem projektanta powstaje 24 lipca 1975 roku. Pierwsza kolekcja, nazwana “Giorgio Armani”, zaskoczyła świat mody swoją elegancją, minimalistycznym stylem i dopasowanymi krojami. Armani był pionierem w wprowadzaniu na wybiegi męskich garniturów o nowoczesnym kroju i stylu, które odzwierciedlały zmieniające się trendy i potrzeby mężczyzn w tamtym okresie. Tak jak Coco Chanel uwolniła kobiety z gorsetów, Armani zmienił radykalnie postrzeganie męskiej formalności. Wkrótce potem, w roku 1981 na rynku pojawia się rewolucyjna linia młodzieżową o nazwie Emporio Armani. Ta z uwagi na młodszą grupę docelową, różniła się od macierzystej marki podejściem do tworzenia mody.

Historia marki Giorgio Armani- z ubóstwa do sukcesu

I tak w kolejnych latach marka Armani wprowadzała kolejne linie produktów. Pojawiła się Armani Collezioni (linia luksusowa), Armani Jeans (linia denimowa) i Armani Exchange (linia o bardziej dostępnym cenie). Swoje portfolio rozszerza o akcesoria, perfumy, kosmetyki, zegarki i biżuterię. To właśnie dzięki swojej wizji, doskonałemu krawiectwu i konsekwentnej jakości, w pewnym momencie staje się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i wpływowych domów mody na świecie. Co ciekawe grupa Armani jest także silnie obecna w sektorze hotelarskim. Armani Hotels and Resorts, która obejmuje luksusowe hotele w takich miastach jak Mediolan, Dubaj i Stambuł.

119-1
Giorgio Armani- biografia i historia domu mody
źródło: luxuryabode.com

Z biegiem lat Armani zyskał międzynarodowe uznanie nie tylko jako projektant, ale także jako ikona stylu i symbol luksusu. Jego wkład w branżę przyniósł mu liczne wyróżnienia i zaszczyty. Otrzymał takie nagrody jak CFDA International Award, Legia Honorowa we Francji i nagroda za całokształt twórczości od Rady Amerykańskich Projektantów Mody. Choć dziś Giorgio Armani ma 88 lat, wciąż jest aktywnie zaangażowany w rozwój swojego modowego imperium. Sam mawia: “Dzięki pracy wciąż czuję się młody”.

Z czego znamy markę dziś?

Dziś marka Giorgio Armani jest powszechnie znana i ceniona na całym świecie. Słynie przede wszystkim z eleganckiego i klasycznego stylu, który łączy wysoką jakość wykonania z nowoczesnymi elementami. Włoskie rzemiosło jest widoczne zarówno w ubraniach, jak w dodatkach, takich, jak obuwie, czy torebki. Niezwykle charakterystyczne są także czyste linie widoczne w projektach i ich subtelny minimalizm.

Wyjątkowe projekty marki, takie jak ikoniczne garnitury, suknie wieczorowe i płaszcze, są symbolem luksusu i dobrego smaku. Dodatkowo Armani często wprowadza nowatorskie rozwiązania, nowoczesne tkaniny i techniki krawieckie, które podkreślają jej nowoczesny i unikalny charakter. Historia marki Giorgio Armani jest bez wątpienia inspirująca. Mimo trudności, dziś kontynuuje swoje dziedzictwo w tworzeniu eleganckiej mody i pozostaje jednym z najważniejszych graczy w przemyśle fashion, tuż obok gigantów takich jak Gucci, czy Louis Vuitton.

Giorgio Armani Campaign Men Spring Summer
źródło: thefashionisto.com

Oceń ten artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Ilość ocen: 0

One thought on “Historia marki Giorgio Armani

Comments are closed.