Elisabetta Franchi – historia marki

0
(0)

Elisabetta Franchi to włoska marka modowa z wieloletnią historią, znana z wysokiej jakości odzieży dla kobiet. Słynie z eleganckiego i kobiecego stylu, łączącego włoską tradycję z nowoczesnymi trendami. Marka oferuje szeroki wybór ubrań, akcesoriów i torebek, w tym sukienki, spódnice, garnitury, koszule, bluzki, swetry, płaszcze, buty i biżuterię.

Czymś co wyróżnia markę Elisabetta Franchi na tle innych, są eleganckie kroje, niezwykła dbałość o detale, wysoka jakość materiałów oraz klasyczne, a jednocześnie nowoczesne wzornictwo. Marka jest także znana z wykorzystywania bogatych tkanin, takich jak jedwab, kaszmir, wełna czy skóra naturalna. Cieszy się popularnością wśród kobiet na całym świecie, a jej produkty są sprzedawane w butikach w wielu miastach na całym świecie. W ubraniach marki chętnie pokazują się także wielkie nazwiska i celebryci. Jaka historia stoi za tak ogromnym sukcesem w branży mody? Czemu Elisabetta Franchi zawdzięcza swoje imperium?

Wizja małej dziewczynki

Dopiero od 2012 roku nazwa firmy to imię i nazwisko jej projektantki i założycielki. Niewątpliwie jednak od samego początku historia marki Elisabetta Franchi jest właściwie historią jej samej. Rozpoczyna się w Bolonii. W tym mieście tylko wychowała się i wciąż żyje Franchi, ale także to właśnie tam swoją główną siedzibę ma marka. Już od małego projektantka miała zarys swojej własnej firmy odzieżowej. Pełna determinacji chciała tworzyła projekty swoich wymarzonych ubrań, jedna z jej lalek była nawet jej pierwszą modelką.

Elisabetta Franchi Franczyza scaled
źródło: gpoland.com

Przed przejściem do branży mody, Elisabetta studiowała architekturę i sztukę. Pracowała także dla kilku włoskich marek, zanim w końcu założyła swoją własną. Wspomina między innymi pracę, jako asystentka w sklepie z ubraniami. Sama twierdzi, że ten okres nauczył ją słuchać kobiet i zwracać uwagę na ich potrzeby. „Tworząc modę, nie myślę wyłącznie o jej kreatywnej stronie i spełnianiu swoich artystycznych aspiracji. Nadal zależy mi na tym, by błyskawicznie reagować na potrzeby i zachcianki moich klientek.” Niewątpliwie doświadczenie to przyczyniło się do dalszego sukcesu zawodowego marki, jaką dziś znamy, jako Elisabetta Franchi.

Elisabetta Franchi- od lokalnego biznesu na światowy szczebel

Franchi swoje pierwsze atelier otworzyła w 1996 r. i współtworzyła je wtedy tylko z pięcioma osobami. Początkowo również marka specjalizowała się w biżuterii, lecz szybko rozszerzyła swoją ofertę na odzież, torby i dodatki. Przełomowym momentem w rozwoju marki był z pewnością rok 2014 roku. To właśnie wtedy Elisabetta Franchi została zaprezentowana na Nowojorskim Tygodniu Mody. Obecność na tak prestiżowym wydarzeniu nie obeszła się bez medialnego wydźwięku i międzynarodowego sukcesu. W tym samym roku firma zdobyła zresztą nagrodę “Best Accessory Designer” na Vogue Fashion Dubai Experience. A był to dopiero początek wyróżnień i nagród.

Georgina Elisabetta
źródło: www.lamodaenlascalles.es

Znaczenie w branży

Dziś Franchi ma pod sobą ponad 300 pracowników i butiki w wielu miastach na całym świecie, w tym w Mediolanie, Rzymie, Paryżu, Dubaju, Moskwie i Nowym Jorku. Od ponad dwóch dekad marka stale ewoluuje, dostosowując się do wymagań branży i trendów nią rządzących. Projektantka nie zrezygnowała jednak estetyki, jaka od początku charakteryzowała koncept marki.  U podstaw każdej z kolekcji leżą te same fasony i kroje, czyli dopasowane, wydłużające sylwetkę spodnie, skórzana kurtka i podkreślająca kształty sukienka. 

Nie ma wątpliwości, że ubrania marki są hołdem w stronę kobiecości, łącząc charakterność z delikatnością i to w najlepszy możliwy sposób. Do sukcesu włoszka podchodzi z dumą, ale też ogromną skromnością. Wychowywana w skromnych warunkach lat 60, chce przede wszystkim, aby jej markę definiowało coś więcej niż tylko jej produkty: ,, Nie chcę, by kobiety nosiły jedynie ubrania mojego projektu – mówi. – Chcę, by miały świadomość, że prowadzę z nimi dialog, że są częścią mojej wizji ”.

Co oferuje kobietom Elisabetta Franchi?

Marka oferuje swoim klientkom szeroką gamę produktów z dziedziny mody, w tym ubrania, buty i akcesoria. Wśród projektów znajdują się eleganckie wieczorowe sukienki, spódnice, koszule, marynarki, odzież wierzchnia. Pojawiły się też akcesoria, takie jak torebki, biżuteria, okulary i gustowne szale. Oprócz tego marka ma także specjalny segment ubrań dla kobiet w ciąży, w tym sukienki, spodnie i bluzki, które łączą w sobie wygodę i styl.

Elisabetta Franchi stawia na elegancki, klasyczny styl, który podąża za trendami, ale jednocześnie pozostaje ponadczasowy. Wysoka jakość charakteryzuje nie tylko tkaniny, ale i akcesoria wykorzystywane podczas szycia, takie jak guziki, zamki błyskawiczne czy ozdoby. Wszystkie ubrania są utrzymane raczej w klasycznej formie, nie znajdziemy tu eksperymentów z fasonem, czy jaskrawych barw. Mimo to, produkty wyróżnia niezwykła nuta kobiecości, a także doskonałe włoskie rzemiosło.

To świetna opcja dla kobiet, które doceniają wysokie krawiectwo i zmysłowość w ubraniach. Dodatkowo elegancka i stylowa odzież i akcesoria są doceniane zarówno przez klientki indywidualne, jak i przez gwiazdy i celebrytów z całego świata. Różnorodne gale, premiery filmowe i imprezy branżowe to także miejsca, w których zobaczymy unikalne projekty marki Elisabetta Franchi. Obok domów mody takich, jak Gucci, Dior, czy Louis Vuitton, marka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych w branży.

Wizyta marki w Polsce

Sama projektantka miała także okazję zawitać do Polski. W październiku 2019 roku, Elisabetta Franchi zaprezentowała bowiem jedną ze swoich kolekcji na uroczystej gali w Warszawie. Było to wydarzenie zorganizowane z okazji stulecia istnienia Ambasady Włoch w Polsce. Organizatorem wydarzenia było GPoland, a gościem honorowy ówczesny prezydent Włoch, Sergio Mattarella. Z kolei inspiracją zaprezentowanej w Warszawie kolekcji było morze. Marynistyczny styl, który uwielbia sama Franchi był mocno widoczny w prezentowanych kreacjach.

źródło: https://www.vogue.com

Od eleganckich sukienek, spódnic i garniturów po ciekawie wykonane akcesoria, w tym torebki i biżuterie, wszystko to mogliśmy zobaczyć na wybiegu. Były także charakterystyczne marynarskie czapki i wycięte stroje kąpielowe. Projektantka skupiła się na neutralnej kolorystyce, w której dominowały odcienie beżu, czerwieni i czerni, granatu, a także na kobiecych i zmysłowych krojach. Podczas tworzenia towarzyszyła jej idea oddania beztroskiej atmosfery wakacji, a to niewątpliwie się udało. Pokaz Elisabetty Franchi w Polsce był uznany za jedno z najważniejszych wydarzeń tamtego roku.

Oceń ten artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Ilość ocen: 0