Historia marki Woolrich
Najstarsza amerykańska marka ubrań outdoorowych jest matką wielu modowych ikon. Flanela w czarno-czerwoną kratę i parka to jej dzieci, które stanowią ponadczasowe elementy garderoby. Ubrania Woolrich są stworzone z myślą o aktywnościach na świeżym powietrzu bez względu na pogodę. A obecny kurs marki łączy ponadczasowość, tradycję trwałości ubrań, z obecnymi trendami. Unikalne technologie, wysokiej jakości materiały i perfekcjonizm przekładają się na trwałe i wygodne ubrania na co dzień i na każdą pogodę. Historia marki Woolrich ma swój początek blisko 200 lat temu i jak to w wielu biznesach bywa, o sukcesie przesądziły potrzeby lokalnej społeczności i pracowitość.
Historia marki Woolrich
Fascynujące dzieje amerykańskiego producenta odzieży outdoorowej to świetny przykład na to, że wśród najlepszych pomysłów na działalność jest ten, który odpowiada na potrzeby człowieka. Potencjał swojej ziemi wykorzystał również Gucci. Pomysł wytwarzania rzeczy, w początkowym etapie skarpet i koców, z wełny powstał w Pensylwanii, gdzie pogoda często nie jest łaskawa dla jej mieszkańców.

W 1830 roku John Rich otworzył swój pierwszy zakład, w którym przetwarzał wełnę. Początkowo celem było wytwarzanie tkanin, m.in. ciepłych wełnianych koców. Jenak z czasem materiał na tyle się sprawdził, a zapotrzebowanie w Pensylwanii na ciepłe ubrania było na tyle duże, że Rich przeszedł do produkcji ubrań. Firma Richa znalazła się w samym centrum miejsca, które ma bogatą historię łowiectwa. Ubrania dla myśliwych musiały spełniać określone standardy. Przede wszystkim istotna była trwałość. Musiały trzymać ciepło, a zarazem zapewniać komfort ruchów.
John Rich w kilka lat po uruchomieniu zakładu przetwarzającego wełnę podjął wyzwanie stworzenia ubrań dla myśliwych. Podobnie zaczynała skrzydlata marka, tworząc ubrania dla pilotów. Dziś to ikony, które skradły serca nie tylko myśliwych. Przykładem słynna flanela – czy jest ktoś kto nie ma choć jednej klasycznej koszuli flanelowej w szafie?
Buffalo Plaid – koszula w czerwono-czarną kratę
Charakterystyczna koszula w czerwono-czarną klatę jest już ikoną mody, jak głowa meduzy u Versace. Nosili i noszą ją myśliwi, hipsterzy, muzycy rockowi, miłośnicy wygody i ponadczasowego stylu. Flanelowa koszula to pierwszy, flagowy projekt Richa. Założyciel marki do Ameryki przeprowadził się z Liverpoolu, a w Europie, dokładnie w Walii, koszula flanelowa już istniała. Natomiast to Rich sprawił, że stała się elementem garderoby ciężko pracujących Amerykanów.
Pierwsza koszula – Wool Buffalo Check Shirt, została wprowadzona na rynek w 1850 roku. Już w wtedy istotny był marketing i świadome budowanie wizerunku marki przez stworzenie unikalnego wzoru. Charakterystyczne duże kwadraty w kolorze czerwonym i czarnym, ułożone naprzemiennie, otrzymały nazwę Buffalo Plaid. Za tą nazwą stoi prawdopodobnie fakt, że właściciel marki miał stado bawołów.

W XIX wieku Rich wiedział, że bez odpowiedniego podejścia do biznesu nawet najlepszy produkt się nie sprzeda. Dlatego reklamował swoje ubrania na broszurach i na samych koszulach. Pisząc o nich, że są delikatne i miękkie, a zarazem wytrzymałe jak żelazo. Koszule Woolrich miękkość zawdzięczały specjalnej obróbce wełny, przez mechaniczne szczotkowanie. W ten sposób powstawał przyjemny w dotyku meszek. Pierwszy model koszuli jest niczym klasyczny Rolex.

Przez kolejne dekady kultowa flanela zaczęła żyć własnym życiem, stając się wygodnym ubraniem na co dzień. W połowie ubiegłego wieku w Ameryce nosili ją już nie tylko ciężko pracujący obywatele, lecz również klasa średnia i studenci.
Parka – synonim ciepła
Historia marki Woolrich to kilka kamieni milowych, wśród nich między innymi parka. Natomiast po debiucie i sukcesie koszuli, były kolejne projekty. W 1890 roku na rynku pojawiła się kamizelka w czerwono-czarną kratę Railroad Vest. W 1925 roku Woolrich wprowadził na rynek rewolucyjny kombinezon, zainspirowany bawołami. Stworzony również z myślą o ekspedycjach na Antarktydzie. I faktycznie patrząc na niego, dodając jeszcze śniegowce, z pewnością nie było w nim zimno, nawet przy temperatura dużo poniżej zera.

Wśród projektów, które zdobyły uznanie i nadal cieszą się popularnością jest koszula Chamois z końcówki lat 70. Kilka lat później na rynku pojawiła się parka. Kultowa Arctic Parka od Woolrich jest synonimem wygody, ciepła, aktywności na świeżym powietrzu. W ciągu ostatnich 40 lat parka od Woolrich przeszła wiele zmian, stając się jeszcze bardziej funkcjonalnym ubraniem. Sprawdza się nie tylko w górach czy leśnych terenach, ale również w mieście. Zapewniając maksymalny komfort termiczny, gdy temperatura spada poniżej zera.

Woolrich stosuje wiele technologii, by kurtka zaspokajała potrzeby najbardziej wymagających użytkowników. Pianka wypełniająca kurtkę jest odporna na deszcz i wiatr, a membrany GORE-TEX zapewniają wodoodporność i zarazem odpowiednią cyrkulację powietrza. Można je umieścić wśród najlepszych kurtek damskich i męskich.
Wyposażenie dla armii
Od wojny secesyjnej Woolrich dostarczał armii Stanów Zjednoczonych mundury i koce. Podobnie było podczas kolejnych konfliktów zbrojnych. Rzeczy od Woolrich doskonale sprawdzały się w trudnych warunkach, a zarazem odznaczały się wysoką trwałością.

Na front dostarczane były mundury, koce i skarpety, również podczas II wojny światowej. Dzięki takim działaniom marka zyskiwała coraz większą rozpoznawalność.
Silna pozycja w Europie
Historię Woolrich można porównać do historii marki Paul & Shark, dla której inspiracją również jest natura. Woolrich jest obecnie silną marką w Europie i buduje również swoją pozycję w Azji. Ze względu na dużą konkurencję historia marki Woolrich wyszła poza granice Ameryki. Firma połączyła się z Woolrich Europe, a następnie po części została kupiona przez WP Lavori. Kolejne przejęcia działalności doprowadziły do jej rozwoju na światowych rynkach. Dzięki temu dziś znana jest jak Armani.

Obecnie marka Woolrich Inc. nie jest zarządzana przez potomków z rodziny Richa. Mają oni niewielkie udziały, jednak świeże europejskie i azjatyckie spojrzenie na produkcję ubrań sprzyjają budowaniu jej wizerunku, jako modnej i pożądanej w szafie marki premium.
Amerykański sen
Woolrich spełniał marzenia dzięki możliwości pracy przy burzliwej pogodzie w Pensylwanii. Od początku ich celem było tworzenie ubrań, które umożliwiają osiąganie celu, bez względu na warunki atmosferyczne. Ubrania noszą znamiona przygody i wolności, są komfortowym i funkcjonalnym elementem stylizacji.
Ubrania Woolrich wpisują się we współczesny styl i są sprawdzonym pomysłem na prezent – pod postacią np. bonu do luksusowego sklepu z ubraniami tej marki. Zapewniają lekkość, wygodę, przyjemność obcowania z naturą i przedzierania się przez miejską dżunglę. Są trwałe i wytrzymałe, tworzone z myślą o ciągłym użytkowaniu. Ich wysoka jakość przekłada się na długą żywotność – co oznacza, że jedna porządna kurtka będzie dobrze wyglądać i spełniać swoją funkcję przez kilka sezonów.
Co w ofercie Woolrich?
Historia marki Woolrich zaprowadziła firmę do miejsca, w którym unikalny i ponadczasowy design łączy się z przeszłością i osiągnięciami nauki. Marka posiada szeroką ofertę odzieży i akcesoriów dla kobiet i mężczyzn. Kurtki puchowe, płaszcze, bezrękawniki, bluzy, koszulki, spodenki i spodnie to część szerokiej oferty Woolrich. Oprócz niej mają również atrakcyjną ofertę dodatków, czapek, szalików i innych akcesoriów. Każdy z elementów odzieży jest wykonany w ciekawym i ponadczasowym stylu, dlatego świetnie dopełniają inne elementy garderoby.
Od dekad filozofia Woolrich jest niezmienna. Najważniejsze są: materiał i do perfekcji dopracowany każdy detal. W produkcji ubrań dbają również o środowisko.